TEATR NAPIECIE
zaprasza na swiatowa premiere inter-psychicznego seansu sub-liminalnego, dzialajacego w przestrzeni zachwianego komunikatu frenetycznych tautologii: ~
pod tytulem:
OPERA DOZYNKI
[wg "Konwoju Opery" Andrzeja Sosnowskiego]
Spektakl tylko dla doroslych! Wstep na spektakl wylacznie na wlasna odpowiedzialnosc i w wypadku podpisania „oświadczenia zgody” na stymulacje umyslu / organizmu czestotliwosciami / srodkami subliminalnymi... Niezapomniane przezycia GWARANTOWANE!
TERMINY POKAZOW
13 czerwca 2009, start: 18:00 >> koniec: 21:00
14 czerwca 2009, start: 18:00 >> koniec: 21:00
MIEJSCE POKAZOW
Galeria MANHATTAN
[w wiezowcu w centrum Lodzi, przy ul. Wigury 15 (wejscie od ul. Sienkiewicza)]
ILOSC MIEJSC BARDZO OGRANICZONA!!!
Zainteresowani spektaklem proszeni sa o kontakt telefoniczny lub mailowy do dnia 11.06.2009 r. (wlacznie) w celu rezerwacji miejsc oraz potwierdzenia obecnosci [ tel.: + 48 660-516-352, mail: teatrnapiecie@gmail.com ]
INFO / TWORCY:
OBSADA
1) Part B: Ewa Fukuoka i Marian Madalinski
2) Part A: Anna Fratczak i Lukasz Dlugolecki
REZYSERIA
Teatr Napiecie
DZWIEK + KOMPOZYCJE
Piotr Pieta
REZYSERIA SWIATLA
Adam Trautz
SYSTEM AKUSTYCZNY
Marcin Koperski
KOORDYNACJA
Lukasz Pieta
NOTKA O SPEKTAKLU:
OPERA DOZYNKI wg tekstu Andrzeja Sosnowskiego pt. Konwoj Opera
[encyklopedycznie >> edytuj >> odeslij lub skasuj...]
1. Projekt subliminalny Teatru Napiecie realizujacy idee inter-psychicznego seansu teatralnego, opartego na swiadomym stymulowaniu wyobrazni widzow za pomoca generowania formalno-technicznych srodkow opartych na wizualno-akustycznych czestotliwosciach z zakresu od 4 do 15 Hz.
2. Spektaklu Teatru Napiecie skonstruowany za pomoca specjalnej, nowatorskiej aparatury scenicznej, ktorej jeszcze nikt na swiecie nie wykorzystal do tworzenia przedstawien teatralnych.
3. Spektakl odgrywany w nietypowym ukladzie przestrzennym, zwanym przez tworcow Teatru Napiecie: „Przestrzenia zaburzonego komunikatu frenetycznych tautologii oraz synergetycznego teatru ruchu wyobrazni”. W omawianej przestrzeni akcja toczy sie na dwoch podestach scenicznych ustawionych naprzeciw siebie. Widownia, ulokowana zostaje pomiedzy podestami, co sprawia, ze publicznosc jednorazowo moze ogarnac tylko polowe komunikatu fabularnego. Z tego powodu Opera Dozynki Teatru Napiecie zawsze grana jest dwukrotnie, aby, tym samym, pelniej prezentowala tautologiczne powierzchnie zwierciadlanych odbic postaci...
4. Spektakl Teatru Napiecie na podstawie prozy poetyckiej Andrzeja Sosnowskiego, ktorego przyczynkiem i glownym motorem jest opowiesc o kryzysie wieku sredniego - jego kulminacji (Part B) i genezie (Part A).
INFO O TEATRZE NAPIECIE
Teatr Napiecie tworzy swoje przedstawienia w obrebie synergetycznego teatru ruchu wyobrazni. Na przekor panujacej modzie tworzenia przedstawien alternatywnych, sklania sie do laczenia jak najwiekszej liczby srodkow artystycznego wyrazu. Stara sie stworzyc rodzaj paradoksalnej, wypaczonej i na swoj sposob groteskowej rzeczywistosci, ktora jest w stanie wyjsc poza siebie, aby funkcjonowac jako przyczynek do kontrdyskusji na temat rzeczywistosci aktualnie doswiadczanej.
Chociaz Teatr Napiecie czesciej przygotowuje spektakle na podstawie wlasnych tekstow (np. „Salon Lenistwa”, „Lewa Strona Prawa Strona”), czasami inscenizuje jednak teksty innych autorow (np. „Przewodnik dla bezdomnych” na podstawie poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego oraz impresji Arthura Rimbauda). W zwiazku z tym spektakle Teatru Napiecie poruszaja bardzo rozne tematy i nie zamykaja sie w jednej formie scenicznego wyrazu.
Teatr Napiecie celowo nie konstytuuje metody pracy scenicznej, ktora stosowalby do tworzenia spektakli. Wynika to z faktu, iz stara sie nie powielac pomyslow, ktore wykorzystuje w kolejnych Projektach.
W inscenizacjach Teatru Napiecie widoczna jest swiadomosc najrozniejszych konwencji teatralnych, ktorymi tworcy zongluja i ktore ze soba mieszaja (np. teatr mansjonowy i symultaniczny w „Przewodniku dla bezdomnych”; konwencjonalne aktorstwo „epoki gwiazd” zmieszane z modernistycznym kabaretem w „Salonie Lenistwa”, etc.)...
Teatr Napiecie bardzo czesto generuje calkowicie autorskie konwencje sceniczne.